Förstörd Mc-sommar

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Klangen

Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Klangen »

Åkte med vtx:en till jobbet i morse, sicket gött väder det var. :D
100 meter ifrån jobbet är det en bilist som får för sig att göra en U-sväng, jag har inte en möjlighet att väja utan kör rätt in i framskärmen.
Efter landningen på asfalten känns vänster knä inte riktigt som vanligt.
Ambulans till sjukhus för röntgen och sy ihop knät, stukade fingrar mm. :cry:
Nu är jag hemma igen (ett antal stygn, skrubbsår och mörbultad) men annars Ok, och imorgon är det dags att försöka hitta någon som kan laga pärlan.
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Peo »

trist för dig klangen men tur i oturen att du är hel å frisk..
en hoj går ju lätt å laga..
du e snart ute på vägen igen, vi hörs 8)
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Schassen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Schassen »

Shit också, det var inte roligt att läsa. Hoppas du får ordning på såväl dig själv som på hojen snart. Jag lider med dig.

Sergeant
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Raffe Gbg »

Var glad att du inte råkade värre ut än du gjorde, även om det givetvis svider att åka på en sån grej pga an en idiotisk bilist. Men tyvärr är vägarna fulla av såna, vet t ex inte hur många gånger jag blivit prejad av filbytare som inte orkat vrida på huvudet eller ens blinka innan dom svänger.
Jag utgår från att du hålls skadesfri ekonomiskt av försäkringsbolaget, så det är väl bara att låta Anton och grabbarna på Honda i Göteborg reparera hojen. Eller nån annan bra verkstad du känner till som försäkringsbolaget godkänner.
Du är snart på vägarna igen med din pärla. :wink:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Klangen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Klangen »

Det är klart att jag hade tur, idag fick jag reda på att hojen står redan på Honda i Sisjön. :D
Kanske blir vi klara samtidigt.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Nesse »

Vi håller tummarna för att det löser sig snabbt... samtidigt lägger vi en förbannelse över föraren och hoppas att det växer ut getögon i nacken på'n så att han ser bakåt i fortsättningen... :evil:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Klangen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Klangen »

Nesse skrev:Vi håller tummarna för att det löser sig snabbt... samtidigt lägger vi en förbannelse över föraren och hoppas att det växer ut getögon i nacken på'n så att han ser bakåt i fortsättningen... :evil:
Jag håller med fullständigt, hörde av kvinnan på försäkringsbolaget att hon inte kunde se att hans bil var försäkrad, undrar vad innebär?
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Bobby »

Klangen skrev:
Nesse skrev:Vi håller tummarna för att det löser sig snabbt... samtidigt lägger vi en förbannelse över föraren och hoppas att det växer ut getögon i nacken på'n så att han ser bakåt i fortsättningen... :evil:
Jag håller med fullständigt, hörde av kvinnan på försäkringsbolaget att hon inte kunde se att hans bil var försäkrad, undrar vad innebär?
Tror det innebär att ditt försäkringsbolag kan få svårt att få igen pengarna från honom.

Kanske passa på att uppgradera cykeln som Nesse gjorde när hans blev ett försäkringsfall?
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Klangen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Klangen »

Tror det innebär att ditt försäkringsbolag kan få svårt att få igen pengarna från honom.

Kanske passa på att uppgradera cykeln som Nesse gjorde när hans blev ett försäkringsfall?[/quote]
Uppgradera?, hänger inte med riktigt
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Nesse »

Fick min moppe förstörd av fasadputs förra sommaren... därav ny lack t ex :-P
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Klangen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Klangen »

Ok, nu är jag med.
Vi får se vad som händer vid reparationen
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Raffe Gbg »

Klangen skrev:
Nesse skrev:Vi håller tummarna för att det löser sig snabbt... samtidigt lägger vi en förbannelse över föraren och hoppas att det växer ut getögon i nacken på'n så att han ser bakåt i fortsättningen... :evil:
Jag håller med fullständigt, hörde av kvinnan på försäkringsbolaget att hon inte kunde se att hans bil var försäkrad, undrar vad innebär?

Jag har för mig att Trafikförsäkringsföreningen går in och tar skadan om den är orsakad av ett oförsäkrat fordon. Om dom inte har ändrat reglerna på senare år. Tror inte du behöver oroa dig ett dugg.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Martin »

Klangen, jag lider med dig och hoppas att både du och hojen snart är ute tillsammans igen.


Martin
Schassen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Schassen »

Klangen skrev:
Nesse skrev:Vi håller tummarna för att det löser sig snabbt... samtidigt lägger vi en förbannelse över föraren och hoppas att det växer ut getögon i nacken på'n så att han ser bakåt i fortsättningen... :evil:
Jag håller med fullständigt, hörde av kvinnan på försäkringsbolaget att hon inte kunde se att hans bil var försäkrad, undrar vad innebär?
Om jag var du skulle jag nog ta kontakt med en advokat till att börja med. Men du får nog räkna med att du dessvärre behöver koppla in kronofogden förr eller senare. Fast detta är bara vad jag tror, men en advokat för att höra dig för tror jag stenhårt på.

Sergeant
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Raffe Gbg »

Här kan ni se vad som gäller om motpartens fordon var oförsäkrat. Alla betalar en avgift till Trafikförsäkringsföreningen just för sådana händelser. Lär inte behövas nån advokat, det är i länder som USA kan jag tänka mig, där man processar om precis allting. :wink:

http://tff.se/sv/Skada/Skadetyp/Nagot-a ... forsakrat/
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Skriv svar